صادرات برنج | آموزش صفر تا صد

صادرات برنج، آموزش صفر تا صد. محصول برنج با کد تعرفه  (HS Code) به شماره ۱۰۰۶ در گمرک جهانی شناخته می شود. برنج از جمله غلات پرمصرف در جهان به حساب می آید که تقریبا یک دوم جمعیت جهان برنامه ی غذاییشان به این محصول وابسته است و این موضوع از مهم ترین دلایلی است که سبب شده صادرات برنج از گزینه های مد نظر تاجران باشد و صادرات آناز جمله پرسودترین محصولات غیرنفتی به حساب آید. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا صفر تا صد مراحل صادرات برنج را بررسی نماییم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات برنج، آموزش صفر تا صد

صادرات برنج، آموزش صفر تا صد

صادرات برنج | آموزش صفر تا صد

انواع برنج صادراتی

برنج دارای تنوع گسترده ای است اما شاخص ترین انها برنج باسماتی است . سهم عمده صادرات برنج ایران شامل برنج سفید است عمده واردات برنج خارجی در ایران برنج باسماتی است البته نه نوع مرغوب ان. به طور سنتی در جنوب آسیا کشت می شود.

برنج سفید ایرانی چندین برابر قیمت کالای وارداتی آن ارزش گذاری می شود و طرفداران مخصوص به خود را دارد . برنج به دلیل حجم تولید یک میلیون تنی ان ظرفیت صادرات را دارد و با توجه به خواصی مانند سرشار بودن از ویتامین های دسته B و هیدرات کربن است.

بیشترین حجم صادرات برنج ایران مطلق به طارم هاشمی بوده است.

بررسی بازارهای صادراتی

هند بزرگترین صادرکننده برنج در جهان است. این کشور ۷, ۳۹۹,۱۶۱ هزار دلار صادرات برنج دارد و در بازار جهانی سهم ۲۸ درصدی دارد. تایلند با ۵,۵۷۱,۰۲۹ هزار دلار و ۲۱ درصد در رتبه ی بعدی قرار دارد.

در خاورمیانه کشورهای عراق، امارات، عمان، ترکیه، یمن، سوریه، قطر، کویت و عربستان دارای پتانسیل صادراتی بالایی برای برنج می باشند.

افغانستان نیز در جنوب آسیا مقصد صادراتی مناسبی محسوب می شود.

این محصول در کشورهای آفریقا نیز بازار خوبی دارد و به ساحل عاج، موزامبیک و سومالی صادرات برنج زیادی انجام می شود.

صادرات برنج به روسیه هم می تواند مورد توجه تاجرین قرار بگیرد.

بازار صادراتی برنج در عراق، امارات، ترکیه، افغانستان و آذربایجان اشباع شده است و صادرات به این کشورها نمی تواند سود مورد نظر تاجرین را داشته باشد. در مقابل کشورهای چین، عمان، تاجیکستان، سوریه، قطر و کویت بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات برنج را داراست.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها چین، سوریه و قطر دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد.

بازار ژاپن بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات برنج دارد.

چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش ۹۹٫۴ هزار دلار است.

صادرات برنج را از کجا باید شروع کرد؟

مرکز بازرگانی فردوسی جهت آموزش مراحل صادرات برنج به صورت کاربردی و قدم به قدم با همکاری مشاوران زبده و با تجربه ی این مرکز اقدام به تهیه ی بسته جامع توانمندسازی صادرات نموده اند. در این بسته صفر تا صد مراحل صادرات برنج به صورت گام به گام  به شما آموزش داده می شود.

این بسته ویژه ی کسانی است که می خواهند برای اولین بار وارد کار صادرات برنج شوند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. دسته دوم مخاطبان این بسته کسانی هستند که در حوزه صادرات برنج فعالیت دارند اما به دلیل اطلاعات ناقص متحمل ضرر شده اند یا سود مناسبی در این زمینه کسب ننموده اند.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات برنج بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت دوره ای بروزرسانی می شود.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ”صادرات برنج، آموزش صفر تا صد“ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/uyppn
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.