صادرات ایران به روسیه ۴۱ درصد افزایش یافت

صادرات ایران به روسیه ۴۱ درصد افزایش یافت، صادرات ایران به کشورهای اوراسیا طی ۹ ماه امسال با ۷۲ درصد افزایش به ۷۸۳ میلیون دلار رسیده است که در این میان بیشترین حجم تجارت خارجی کشور با مجموعه کشورهای اوراسیا با فدراسیون روسیه بوده است؛ بطوریکه صادرات ایران به روسیه ۲۷۷ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۸۶۴ میلیون دلار است که ارزش صادرات ۴۱ درصد بیشتر شده اما واردات هفت درصد کاهش یافته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات ایران به روسیه

صادرات ایران به روسیه

صادرات ایران به روسیه ۴۱ درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، سید روح الله لطیفی – سخنگوی گمرک – گفت: میزان صادرات کشور طی ۹ ماهه امسال به پنج کشور ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه در مجموع دو میلیون و ۵۱۹ هزار تن و به ارزش ۷۸۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۱۶ درصدی در وزن و افزایش ۷۲ در صدی در ارزش برخوردار است. همچنین میزان واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی این مدت بالغ بر دو میلیون و ۲۷۴ هزار تن به ارزش ۹۹۱ میلیون دلار بوده است که این میزان نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش در وزن و حدود هفت درصد کاهش در ارزش را نشان می‌دهد.

وی افزود: درآبان امسال ایران تفاهم نامه‌ای در خصوص تجارت و اعمال تخفیفات ترجیحی در خصوص برخی کالاهای وارداتی و صادراتی به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرده و تفاهم‌نامه مذکور از تاریخ پنجم آبان ماه اجرایی شده است.

لطیفی درباره سهم کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در تجارت با کشورمان اظهار کرد: صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، طی ۹ ماهه امسال حدود ۲.۴۲ درصد از وزنی و ۲.۴۶ درصد از ارزش کل صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق اعلام گمرک، واردات ایران از کشورهای فوق سهمی در حدود ۹.۱ درصد از وزنی و ۳.۱ درصد از نظر ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین متوسط ارزش کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا طی ۹ ماهه سال جاری به ۴۳۶ دلار در هر تن رسیده است.

سخنگوی گمرک ضمن اشاره به میزان کلی تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: بیشترین حجم تجارت خارجی کشور با مجموعه کشورهای اوراسیا با فدراسیون روسیه بوده است؛ بطوریکه مجموع صادرات ایران به روسیه ۲۷۷ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۸۶۴ میلیون دلار است که ارزش صادرات ۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد اما ارزش واردات از روسیه نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش دارد.

به گفته وی، بیشترین حجم افزایش تجارت خارجی در بین کشورهای اوراسیا در سال جاری با کشور ارمنستان بوده است که میزان واردات کشور از ارمنستان حدود ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۳۱ میلیون دلار رسیده است. همچنین صادرات ایران به ارمنستان نیز با رشد ۱۶۹درصدی به ۳۴۳ میلیون دلار رسیده است که به نسبت این مدت زمانی رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

 

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات به روسیه فعالیت داشته باشید و درآمد دلاری کسب کنید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” صادرات ایران به روسیه ۴۱ درصد افزایش یافت “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/slcKR
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.