بررسی بازدهی سرمایه گذاری در بورس

بررسی بازدهی سرمایه گذاری در بورس، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: طی یک تحقیق باسابقه مشخص شد بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس طی ۱۰ سال از همه بازارهای رقیب بیشتر است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس

بررسی بازدهی سرمایه گذاری در بورس

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، علی صحرایی در گفت‌وگوی خود، در پاسخ به این پرسش که با توجه به ریزش‌های اخیر شاخص بورس تهران آیا بازار به تعادل می‌رسد، گفت: بازار همیشه در نوسان است و نوسان از ویژگی‌های ذاتی بورس است اما بورس همیشه جذابیت خود را دارد و هر کس که می‌خواهد به بورس بیاید یا باید دانش آن را داشته باشد و یا اینکه از افراد حرفه‌ای مطمئن مشاوره بگیرد.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر زمینه حضور مشاوران در بورس فراهم شده است و افراد می‌توانند با هر میزان از سرمایه وارد بورس شوند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به این پرسش که برای ورود به بورس چه میزان سرمایه‌ لازم است‌،گفت: با هر میزان سرمایه می‌توان وارد بازار شد اما برای ورود به بازار مسکن یک سرمایه حداقلی لازم است. از طرفی ویژگی نقدشوندگی، دسترسی آسان به بورس با ۱۷۰۰ ایستگاه معاملاتی و معاملات برخط و حضور شرکت‌هایی از ۴۰ صنعت متفاوت زمینه سرمایه‌گذاری در بورس را فراهم کرده است.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

به گفته وی، هر ایستگاه معاملاتی حداقل یک معامله در روز دارد و بیش از ۱۸۰ صندوق سرمایه‌گذاری در بورس حضور دارند همچنین شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری وجود دارند و ۳۳۰ شرکت در بورس حاضر هستند.

به گفته صحرایی، طبق بررسی‌های علمی، بازدهی بورس نسبت به سایر بازارها در یک دوره ۱۰ ساله بیشتر بوده است و حتی از بازار مسکن نیز بازدهی بیشتری داشته است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد اینکه چه توصیه‌ای برای ورود عامه مردم می‌کنید، گفت: شرکت‌هایی که عرضه‌های اولیه سهام دارند و معمولاً مبلغ کمتری برای خرید سهام آنان مورد نیاز است از این طریق می‌توانند وارد شوند یا به شرکت‌هایی که در ۴۰ صنعت مختلف حضور دارند و هر کس که تحلیل دارد بر اساس آن عمل کند و آنهایی که تحلیل ندارند از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری کمک بگیرند.

صحرایی گفت: بازار بورس تهران جای رشد زیادی دارد و هنوز این بازار بزرگ نشده است، ضریب نفوذ بورس در کشور ما کم است و در عرضه‌های اولیه حداکثر یک میلیون نفر مشارکت می‌کنند که باید این رقم نسبت به جمعیت کشور افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس با تحلیل و استفاده از مشاوران سرمایه‌گذاری وارد شوند.

 

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/sizdM
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.