بررسی آخرین وضعیت صادرات به افغانستان در اسفند ۹۸

بررسی آخرین وضعیت صادرات به افغانستان در اسفند ۹۸، مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن ایران در افغانستان با بیان اینکه در حال حاضر مرز با افغانستان باز است، گفت: صادرات و تجارت با افغانستان برقرار است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات به افغانستان

صادرات به افغانستان

بررسی آخرین وضعیت صادرات به افغانستان در اسفند ۹۸

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، محمدمهدی جوانمرد قصاب، با بیان اینکه صادرات به افغانستان کاهش نیافته است و بعد از وقفه‌ای کوتاه به دلیل بیماری کرونا، به روال قبل برگشت، گفت: در بازدیدی که روز دوشنبه به همراه بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، مهدی اخلاقی‌پور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات و محمد کوهگرد، مدیرکل گمرک دوغارون از مرز دوغارون صورت گرفت، آخرین وضعیت صادرات به کشور افغانستان بررسی شد.

وی افزود: در این بازدید تسهیل تجارت ایران و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین، ایجاد فرماندهی واحد تجاری در منطقه دوغارون، مشکلاتی که در نقطه صفر مرزی با افغانستان وجود دارد، تغییر کاربری سالن‌‌ها که از لحاظ نقشه و موقعیت‌سنجی برای دو کشور مناسب است و حل مساله کندی برگشت کامیو‌ن‌ها از افغانستان از جمله مباحث مطرح شده در این بازدید بود. رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ادامه داد: شبانه‌روزی شدن و افزایش ساعت کار گمرگ در این بازدید مورد بحث قرار گرفت؛ چرا که وقفه ایجاد شده و کم کار شدن مرز به دلیل بیماری کرونا طی چند روز گذشته باعث افزایش حجم دپوی کالاها شده است.

آموزش صادرات به افغانستان

مرکز بازرگانی فردوسی در بسته جامع توانمندسازی صادرات صفر تا صد مراحل صادرات به افغانستان را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهد.

این بسته ویژه ی کسانی است که می خواهند برای اولین بار وارد کار صادرات به افغانستان شوند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. دسته دوم مخاطبان این بسته کسانی هستند که در حوزه صادرات به افغانستان فعالیت دارند اما به دلیل اطلاعات ناقص متحمل ضرر شده اند یا سود مناسبی در این زمینه کسب ننموده اند.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات به افغانستان بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به طور منظم بروزرسانی می شود.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات سعی کردیم راهکارهای تبدیل شدن به یک صادرکننده موفق جهت صادرات به افغانستان، در اختیار شما هم میهنان عزیز قرار بدهیم در پایان امیدواریم که بتوانیم در کنار شما در مسیر رشد و بالندگی کشور عزیزمان ایران نقش موثری ایفا نماییم.

 

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/5NnSS
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.