افزایش صادرات خرما نسبت به ماه های قبل

افزایش صادرات خرما نسبت به ماه های قبل ، محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران درباره وضعیت تولید خرما در سال ۹۸ گفت: سال زراعی خوبی را برای محصول خرما پشت سر گذاشتیم به طوری که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد تولید خرما افزایش یافته است.
رشید فرخی تاکید کرد: بر اساس آمار‌ها امسال حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن خرما در کل کشور تولید شده است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات خرما

صادرات خرما

وی با بیان اینکه همکاری‌های مطلوبی بین انجمن خرمای ایران و وزارت صمت صورت گرفته گفت: بیشتر تصمیم گیری‌ها با مشورت انجمن ملی خرمای ایران انجام می‌شود که مساله مهمی است.

وضعیت صادرات خرما

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به اقدامات وزارت صمت گفت: در جلسات تشکیل شده بین مسئولان وزارت صمت و انجمن ملی خرما پیشنهاد شد که واگذاری برخی وظایف وزارتخانه به انجمن خرمای ایران صورت گیرد که تحت قالب یک طرح و چند ماده تهیه و امضا شده است و پس از امضای اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ می‌شود.

افزایش صادرات خرما نسبت به ماه های قبل

رشید فرخی افزود: بر اساس این طرح تصمیم گیری‌ها، مشورت‌ها و در بحث‌هایی که باید برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدت تدوین شود، دست انجمن ملی خرمای ایران برای همکاری با دولت در زمینه تأمین خرما در فصل‌های پیک مصرف بازگذاشته شده است که امیدواریم این طرح پایلوتی باشد برای سایر انجمن‌ها که در بحث تصمیم گیری‌ها مداخله و مشورت کنند.

صادرات خرما تا حدودی سرو سامان گرفته است

وی درباره قیمت محصول خرما گفت: سال گذشته به دلیل کمبود محصول و افزایش صادرات به دلیل تغییرات قیمت ارز شاهد جهش قیمت خرما در بازار بودیم که خوشبختانه در حال حاضر بحث صادرات تا حدودی سرو سامان گرفته و قیمت‌ها تا حدودی منطقی شده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: عرضه محصول‌های در انبار مانده باعث شد قیمت‌ها تا حدودی واقعی شود و سبب افزایش صادرات خرما نسبت به ماه‌های قبل شد که در مجموع امیدواریم تا پایان سال وضعیت صادرات نسبت به ابتدای امسال بهتر شود.
رشید فرخی بیان کرد: در بحث حمل و نقل و برگشت پول نیز مشکلاتی وجود دارد و باید دست به دست هم دهیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی در ادامه به مشکلات صادرات خرما اشاره کرد و گفت: در کنار مشکلاتی که برای صادرات محصول خرما وجود دارد خلأ‌های مدیریتی نیز در برخی موارد مشکلاتی ایجاد کرده است.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” افزایش صادرات خرما نسبت به ماه های قبل “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/bbacS
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.