آموزش فعال سازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف)

مطابق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه سال جاری، انجام تراکنش‌‌های بانکی و پرداخت‌های آنلاین صرفاً با استفاده از رمز دوم پویا (رمز دوم یکبار مصرف) امکان‌‌پذیر خواهد بود. برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بایستی با همراه داشتن مدارک شناسایی خود به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کرده و مراحل دریافت رمز پویا را انجام دهید. در ادامه اطلاعات بیشتر جهت نحوه فعال‌سازی رمز پویا به تفکیک بانکها برای شما ارائه می‌شود.

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف)

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف)

فعالسازی رمز دوم پویا

نحوه فعالسازی رمز دوم پویا بانکهای مختلف به شرح زیر است:

رمز پویا بانک پاسارگاد

برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک پاسارگاد می توانید از نرم افزار “همراه بانک پاسارگاد” استفاده کنید. ابتدا همراه بانک خود را فعال کنید. اگر همراه بانک شما فعال نیست به بانک پاسارگاد مراجعه کنید. بعد از اینکه همراه بانک برای شما فعال شد دو راه برای فعالسازی رمز پویا دارید. روش اول: استفاده از همراه بانک و روش دوم: استفاده از سرویس بانک داری مجازی. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک ملی

بانک ملی ایران برای دریافت رمز دوم پویا سامانه ۶۰ را در اختیار کاربران قرار داده است و شما از طریق کد های USSD و نرم افزار هوشمند رمز دوم پویا را دریافت کنید. برای فعال سازی نرم افزار ۶۰ سه روش وجود دارد: مراجعه به سامانه بام، دستگاه های خودپرداز و دستگاه های کیوسک. شما می توانید با شماره گیری کد #۶۰*۷۳۷* به روش USSD فعال سازی رمز پویا را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک سامان

برای دریافت رمز پویا بانک سامان ابتدا باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و برای فعال سازی درخواست دهید. نرم افزار “رمزینه” برای تولید رمز دوم پویا ایجاد گردیده است. اگر سامانه “نت بانک” سامان را فعال دارید می توانید با مراجعه به بخش مدیریت کارت از گذینه فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف، رمز ۶ رقمی برای ورود به رمزینه را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک ملت

“رمزنگارملت” نرم افزاری برای فعالسازی رمز پویا بانک ملت است. ابتدا به یکی از عابربانک های بانک ملت مراجعه کرده و کد رمزنگار را دریافت کنید. نرم افزار “رمزنگار ملت” را دانلود و کد فعالسازی را وارد کنید و بقیه مراحل فعالسازی را طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک صادرات

برای دریافت رمز پویا بانک صادرات با خط موبایلی که به حساب بانکی شما متصل است کد دستوری #۷۱۹* را شماره گیری نمایید و با انتخاب گذینه OPT (کلید ۹) رمز پویا را دریافت کنید. به علاوه نرمافزار غیر رسمی “راز” هم برای ایجاد رمز پویای بانک صادرات وجود دارد که می توانید از آن هم استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک تجارت

رمز پویا بانک تجارت از طریق نرم افزار “همراز” فعال می گردد. برای فعال سازی این نرم افزار ابتدا باید به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کنید و فعال سازی رمز پویا را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید از طریق کد USSD نیز فعالسازی را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک آینده

شما می توانید برای دریافت رمز دوم پویا برای بانک آینده از نرم افزار “ریما” استفاده کنید. شما ابتدا باید نرم افزار آن را دانلود کرده و به یکی از خودپردازهای بانک آینده مراجعه کنید و رمز فعالسازی نرم افزار “ریما” را دریافت کنید. سپس با استفاده از شماره موبایلی که به حساب بانکی شما متصل است، اقدام به فعالسازی نرم افزار  کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک رفاه

دریافت رمز پویا برای بانک رفاه کارگران به یکی از شعب بانک رفاه کارگران مراجعه کنید و شماره سریال و شماره فعال سازی نرم افزار رمز پویا را دریافت کنید و طبق فایل راهنما مراحل فعالسازی از طریق موبایل بانک را طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک پارسیان

برای دریافت رمز پویا بانک پارسیان کافی است نرم افزار “پارسیان من” را نصب و فعال کنید. سپس به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و از بخش خدمات رمز، فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک شهر

نرم افزار “رمزنت” برای فعال سازی رمز پویا بانک شهر است. ابتدا نرم افزار رمزنت را دانلود کنید سپس با مراجعه به بانک شهر و پر کردن فرم دریافت رمز پویا، کد QR اختصاصی دریافت کنید و با استفاده از آن نرم افزار رمزنت را نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رمز پویا بانک سپه

برای فعال سازی رمز پویا بانک سپه ابتدا باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه نمایید. البته اگر از قبل سامانه مشتری محور بانک سپه را فعال کرده باشید نیاز به هیچ عملیات اضافه نیست و با ورود به سامانه مشتری محور می توانید همان جا رمز پویا دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

توصیه ها جهت امنیت پرداخت در فضای مجازی

جهت امنیت پرداخت های آنلاین خود همواره دو نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اعتبار سایتی که قصد پرداخت آنلاین در آن دارید را بسنجید. توجه کنید سایت های معتبر دارای صفحات درباره و تماس معتبر هستند و راههای ارتباطی مشخص و تعیین شده دارند. اگر سایتی فاقد این صفحات بود، ریسک خرید از آن سایت بالاست و بهتر است در تصمیم خود صرفنظر کنید.
  2. پرداخت شما بایستی از سایت های دارای پروتکل امن https انجام شود. به آدرس سایت دقت کنید. عبارت https و وجود علامت قفل در کنار آدرس سایت، نشاندهنده امن بودن ارتباط شما با آن سایت است.
لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/bYKtj
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.