شرایط صادرات به کویت

شرایط صادرات به کویت،صادرات از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای رونق تولید و رشد اقتصادی کشورهای دنیا است. با استفاده از صادرات تولیدکنندگان می‌توانند محصولات و کالاهای خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند. از این رو تمام تولیدکنندگان و بازرگانان به دنبال صادر کردن محصولات به کشورهای دنیا و افزایش میزان درآمد خود هستند. کشور ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای فعال در زمینه تولید محصولات و کالاهای مختلف به دنبال بازارهای جهانی و صادرات است. در این میان کویت یکی از کشورهای مهم محسوب شده و کالاهای بسیار زیادی به آن‌ صادر می‌شود. در ادامه قصد داریم با شرایط صادرات به کویت (نحوه صادرات به کویت، قوانین مربوطه، کالاهای صادراتی و مسیرهای مهم برای صادرات به این کشور) آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-شرایط صادرات به کویت

شرایط صادرات به کویت

شرایط صادرات به کویت

کویت یکی از کشورهای ثروتمند است که اقتصاد بسیار باثباتی دارد. این کشور دارای جمعیتی حدود ۴ میلیون نفر است و دین آن‌ها اسلام و اهل تسنن هستند. این کشور در نزدیکی کشور ایران قرار داشته و به دلیل داشتن بنادر زیاد می‌تواند یکی از مقصدهای مهم صادراتی باشد. بسیاری از استان‌های کشور ازجمله خوزستان ارتباط تجاری خوبی با این کشور داشته و از طریق آن‌ها می‌توانید برای صادرات به این کشور اقدام نمایید. قبل از تصمیم‌گیری در مورد صادرات به این کشور باید ابتدا با روند قانونی صادرات محصول در ایران آشنا شوید. سپس با بررسی نیازهای کشور مقصد برای این کار اقدام نمایید تا تجارت پرسودی برای شما به همراه داشته باشد.

صادرات به کویت همانند صادرات به تمام کشورهای دیگر از دو طریق امکان‌پذیر است. می‌توانید با دریافت کارت بازرگانی تمام مراحل صادرات را انجام دهید. در غیر این صورت می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی فعال در این حوزه کمک بگیرید. با این کار این شرکت‌ها تمام مراحل صادرات را برای شما انجام داده و درصدی از سود حاصل از صادرات را دریافت می‌کنند.

کالاهای صادراتی به کویت

یکی از قدم‌های بسیار مهم برای صادرات به کویت، آشنایی با بازار و نیاز این کشور است. سپس می‌توانید کالاهای صادراتی به کویت را تعیین کرده و فعالیت خود را شروع کنید. کویت دارای وضعیت اقتصادی بسیار خوبی است و می‌تواند یکی از مقصدهای بسیار مهم تجاری به شمار رود. مهم‌ترین و تأثیرگذارترین محصولات در این کشور نفت و سوخت‌های فسیلی هستند، از این رو این کشور به بسیاری از کالاهای اساسی نیاز دارد. اقتصاد تک‌محصولی کویت باعث شده تا بسیاری از کالاهای اساسی و ضروری خود را از طریق واردات تأمین کند.

بیشترین میزان کالاهای صادراتی به کویت از چین و آمریکا واردشده و بخشی از آن‌ها نیز از عربستان و امارات وارد می‌شوند. محصولات دارویی، وسایل موردنیاز حمل‌ونقل، محصولات خوراکی، تجهیزات برقی و فلزات گران‌بها ازجمله کالاهای وارداتی این کشور هستند. محصولاتی که از ایران به کشور کویت صادر می‌شوند شامل محصولات معدنی، محصولات غذایی مانند آرد و غلات، مصالح ساختمانی، میوه و مرکبات، محصولات کشاورزی و … هستند. تمام کالاهای صادراتی به کویت باید در بسته‌بندی مناسب، با برچسب عربی و بر اساس استانداردهای شورای همکاری خلیج‌فارس باشند.

شرایط صادرات به کویت:

  • براساس قانونی گمرکی متحدالشکل شورای همکاری خلیج فارس، تعرفه واردات عموم کالاها از سایر کشورها %۵ است.
  • کارت بازرگانی توسط وزارت بازرگانی و صنایع کویت و فقط برای اتباع و شرکت‌های کویتی صادر می‌شود.
  • ارائه گواهی مبداء به همراه سایر اسناد تجاری برای ترخیص محمولات بسیار ضروری و لازم است.
  • شرکت‌های خارجی می‌توانند نسبت به ایجاد شعبه و یا شرکت مشترک با اتباع کویت اقدام نمایند.
  • در صورت تمایل برای ایجاد شرکت مشترک، حداکثر سهم طرف غیر کویتی ۴۹درصد خواهد بود.
  • درج مشخصات محصول، ترکیبات، اطلاعات شرکت تولید کننده، تذکرات ضروری مربوط به مصرف و یا نگهداری، تاریخ تولید و تاریخ مصرف به زبان عربی الزامی است.
  • اتباع خارجی مایل به انجام فعالیت‌های تجاری و صدور کالا به کویت باید حتماً از طریق یک تبعه کویتی اقدام نمایند.

به عبارت دیگر فقط شرکت‌های کویتی و یا شرکت‌هایی که در کویت به ثبت رسیده‌اند اجازه واردات دارند.

مسیرهای صادراتی به کویت

کشور کویت ازجمله کشورهایی است که برای واردات تنها کالاهای باکیفیت بالا را می‌پذیرد. در صورتی که کالا یا محصول تولیدی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد نمی‌توانید در این کشور به فروش برسانید. برای صادرات با کویت می‌توانید از طریق استان خوزستان و شهرهای مختلفی مانند بوشهر و خرمشهر اقدام کنید. مرز مشترک ایران و کویت به‌صورت دریایی است و باید به کمک کشتی و لنج‌های بزرگ اقلام صادراتی را به این کشور ارسال نمایید.

قبل از هر کار باید با تمام قوانین صادرات کالا از ایران و قوانین واردات کالا به کویت آشنا بوده تا بتوانید محصولات خود را برای این کشور ارسال نمایید. در این میان شرکت‌ها و بازرگانان بسیار زیادی در این زمینه وجود داشته که می‌توانند باتجربه و تخصص خود به‌راحتی محصولات و کالاهای شمارا به این کشور صادر نمایند.

صادرات به کویت از بوشهر

یکی از مسیرهای مناسب برای صادرات محصول به کویت مرز این کشور با بوشهر است. بندر دیر و بوشهر یکی از بندرهای بسیار مهم برای صادرات است که محصولات و کالاهای صادراتی به کویت نیز ای این بندر ارسال می‌شوند. گمرک این بندر بسیار فعال بوده و تمام تشریفات گمرکی را به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد. این بندر علاوه بر صادرات به کویت برای مابقی کشورهای همسایه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

صادرات به کویت از خرمشهر

خرمشهر نیز یکی از شهرهایی است که برای صادرات به کویت می‌توانید از طریق آن اقدام نمایید. بندر خرمشهر نیز از بنادر مهم برای صادرات کالا به کشورهای مختلف ازجمله کویت است. از این رو افراد و شرکت‌های مختلف بازرگانی می‌توانند برای ارسال کالاهای خود به کشور کویت از طریق این بندر اقدام نمایند.

صادرات به کویت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورتی که کالا یا محصول باکیفیتی داشته باشید می‌توانید به‌راحتی در کشور کویت آن‌ها به فروش برسانید.‌

جمع بندی

به طور کلی بازار کویت از قابلیت بالایی برای صادرات کالا و خدمات برخوردار است؛ از ویژگی های اصلی بازار کشور کویت کیفیت بالای محصولات و استاندارد بودن آنهاست؛ اگر می‌خواهید به بازار کویت وارد شوید باید محصولاتی با کیفیت و با استانداردی بالا را ارائه دهید؛ بسته بندی مناسب و برچسب گذاری به زبان عربی نیز اهمیت زیادی دارد و در فروش محصولات شما تاثیر گذاراست. صادرات کالا از ایران به کویت بیشتر از طریق سنتی و توسط تجار خوزستانی و بوشهری انجام می‌شود، که با بهبود کیفیت و برنامه ریزی صحیح می‌توان مقدار این صادرات را به شدت افزایش داد.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/jmuxb
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.