از صادرات غیر مستقیم کالا چه می دانید؟

از صادرات غیر مستقیم کالا چه می دانید؟ صادرات غیر مستقیم کالا، یکی از انواع  روش های مرسوم صادرات می باشد. صادرات غیر مستقیم به این صورت است که بدون استفاده از نام خود و با کارت بازرگانی دیگران بتوانید در زمینه صادرات فعالیت داشته باشید. همچنین صادرات غیر مستقیم به روش های مختلف توسط شرکت های مدیریت صادرات، شرکت های بازرگانی، بازاریاب های بین المللی و حتی ترخیص کاران می تواند انجام شود. به عبارت دیگر، شما کافی است کسب و کارتان را تشکیل دهید. مشتریان خود را پیدا کنید و نوع محصول تان مشخص باشد. هنگامی که زمان صادرات فرا رسید، انجام کار صادرات را به شخص دیگری محول کنید و به نوعی کار را به او بسپارید. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

از صادرات غیر مستقیم کالا چه می دانید؟-مرکز بازرگانی فردوسی-ftcenter

از صادرات غیر مستقیم کالا چه می دانید؟

از صادرات غیر مستقیم کالا چه می دانید؟

صادرات غیر مستقیم کالا

صادرات غیر مستقیم کالا توسط چندین واسطه و رابط برای فروش محصول و کالا در کشورهای دیگر انجام می شود. می توان گفت صادرات غیر مستقیم کالا به نوعی ساده ترین روش در زمینه صادرات و تجارت بین المللی محسوب می شود. چون این روش به هزینه های آنچنانی و تخصص های خاصی نیاز ندارد. همچنین این روش بیشتر برای شرکت های تازه تاسیس کاربرد دارد و بسیار مناسب می باشد.

مزایای صادرات غیر مستقیم کالا

مزایای این روش بدین صورت است که میزان هزینه های صرف‌شده بسیار کاهش می یابد. به عبارتی، شخص تاجر دیگر درگیر دپارتمان های صادراتی، جمع آوری نیروی انسانی و همچنین فراهم کردن امکانات دیگر نیست. بنابراین درگیر آزمون و خطا نخواهید بود. به بیان ساده تر، شما از تجربیات یک فرد دیگری که در این زمینه چم و خم راه را می داند و همه مسیرها را طی کرده‌است، استفاده می کنید.

هر محصولی که قصد صادرات آن را دارید به یکسری مجوزات خاصی نیاز دارد. شما باید زمان زیادی را صرف کنید و سختی های بسیاری را تحمل کنید تا سرانجام بتوانید این مجوزها را دریافت کنید. در این روش شما درگیر اخذ مجوزها نخواهید شد. زیرا مجوزهای قانونی و گمرکی قبلاً توسط همان شخص گرفته شده و صفر تا صد کار صادرات را به فرد دیگری می سپارید. شما فقط محصولات را بفروش می رسانید و سود حاصل از فروش را به دست می آورید.

معایب صادرت غیر مستقیم کالا

روش غیر مستقیم تنها ایرادی که دارد این است که، گاهی اوقات مشتریانی که در زمینه صادرات کارشان را انجام می دهید و ارتباط مستقیمی با آن ها ندارید ممکن است شما را دور بزنند. احتمال دارد به سراغ همان شخصی بروند که محصول یا کالا را صادر کرده‌است. نکته ای که می توان در این خصوص به آن اشاره کرد این است که اگر شما در ارائه خدمات درست عمل کنید و همچنین اگر ساختار برند سازیتان اصولی باشد، دیگر مشتری به فکر دور زدن شما نخواهد بود. مسئله مهم این است که بدون دردسر و بدون صرف هزینه های اضافی کار خود را پیش ببرید.

شما با روش صادرات غیر مستقیم کالا برای شروع کسب و کارتان نیاز به مجوزات خاصی ندارید. داشتن اراده و تلاش می تواند باعث موفقیت هرچه بیشتر شما در هر کسب و کاری شود. اگر گام به گام در مسیر تجارت خود از افراد کاربلد استفاده کنید و کار را به آن ها بسپارید، شما نیز می توانید به یک صادر کننده نمونه و برتر در کشور تبدیل شوید و سودهای بسیار ی را به دست آورید.

انواع روش های صادرات غیر مستقیم

صادرات غیر مستقیم به دو صورت اختصاصی و اتکایی انجام می گیرد. به صورت مختصر در مورد این دو روش اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

صادرات غیر مستقیم به روش اختصاصی: یک شرکت خصوصی در کشور دیگری تاسیس می کنند و به عنوان بخش صادراتی چند شرکت تولیدکننده مختلف فعالیت خود را آغاز می کند. همچنین مامور انجام تمامی معاملات صادراتی و دریافت سفارش ها از طرف تولیدکنندگان نیز می باشد. همچنین این شرکت ها ریسک های کسب و کار را به عهده می گیرند. به نوعی خود را مالک کالا و محصول معرفی می کند. این روش برای شرکت هایی که آشنایی کافی به قوانین و مقررات تجاری ندارند و همچنین تجربه کافی در این زمینه کسب نکردند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

صادرات غیر مستقیم به روش اتکایی: این روش بدین صورت است که کالا و محصول در خارج کشور توزیع می شود. می توان گفت به نوعی هم کالای شما و هم تولید کنندگان با هم بفروش می رسند. به بیان ساده تر، شرکت ها و تولید کنندگانی که کالاهایشان مکمل یکدیگر هستند اما هیچ رقابتی با همدیگر ندارند می توانند از این روش به خوبی استفاده لازم را بکنند. این روش برای شرکت هایی که قصد تکمیل کردن پکیچ های صادراتی خود را دارند و سعی در بهتر شدن کسب و کار خود دارند، کاربردی بنظر می رسد.

کارت بازرگانی چیست؟

این کارت یک نوع مجوز قانونی است که اتاق بازرگانی به صورت کارت به یک شخص حقوقی و حقیقی می دهد. تا  افراد بتوانند فعالیت های بازرگانی خود را در زمینه تجارت بین المللی همچون واردات و صادرات تسهیل کنند. این کارت به موجب ماده دو قوانین واردات و صادرات مصوب ۰۲/۰۴/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی برای تاجران و فعالان زمینه تجارت خارجی نیز صادر می شود. اعتبار این کارت از زمان صدور به مدت یک سال می باشد. با پایان اعتبار آن نیز، با ارائه مدارک و طی کردن روند اداری دوباره اعتبار کارت بازرگانی را تمدید می کنند.

سخن آخر

صادرکنندگان حقوقی یا حقیقی اگر بخواهند ترخیص کالای خود را بدون کارت بازرگانی و با واگذار کردن به شخص دیگر انجام دهند، باید یک ترخیص کار گمرکی و یا شرکت های صادرکننده را در مقابل مبلغی بکار بگیرند. در مورد صادرت غیر مستقیم و نبود کارت بازرگانی سعی کردیم اطلاعات مفیدی را به حضورتان برسانیم. امیدواریم از این مطالب گفته ‌شده بهره لازم را ببرید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/dtptf
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.