اکسپو فرصتی برای معرفی پتانسیلهای صادراتی ایران در امارات
اکسپو فرصتی برای معرفی پتانسیلهای صادراتی ایران در امارات، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت همکاری و همراهی تمامی دستگاههای دولتی و تشکلهای خصوصی در برگزاری اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی گفت: مانور آزمایشی برگزاری اکسپو اردیبهشت ۹۹ اجرا خواهد شد.
اکسپو فرصتی برای معرفی پتانسیلهای صادراتی ایران در امارات
به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت ، حسین مدرس خیابانی در جلسه ستاد ملی اکسپو با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، گفت: دو هدف کلی رونق توسعه صادرات کالاهای ایرانی و جذب سرمایه گذار خارجی در اهداف این رویداد مهم بین المللی برای ایران تعریف شده که بر این اساس باید از تمامی پتانسیل ها و توانمندی های کشور در بخش های مختلف به منظور استفاده حداکثری از فرصت های این رویداد مهم بهره برداری نماییم.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهار داشت: بعد از المپیک دومین رویداد مهم دنیا برگزاری اکسپوهایی است که هر ۵ سال یک بار به مدت ۶ ماه در یک کشور دنیا برگزار می شوند و در آن سایر کشورهای دنیا تلاش دارند تا با بهره گیری از این فرصت، زمینه ساز جذب و خلق پتانسیل های جدید شوند.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از مهمترین بخش های مورد تأکید در اکسپو است به نحوی که بتوان این رویداد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به نحو مطلوب به جامعه معرفی کرده و زمینه ای را فراهم آوریم که بتوان در یک بسیج عمومی همه امکانات را در بخش های ملی و استانی برای شناساندن فرصت ها و مزیت های جمهوری اسلامی ایران در صادرات کالا به کار گیریم.
به گفته وی، نقطه نظرات تمامی دستگاه های اجرایی باید از سوی ستاد ملی اکسپو دریافت شده و تمامی مصوبات اطلاع رسانی شود تا بتوان خروجی ملموسی را در این رابطه شاهد بود. ضمن اینکه در برش های استانی تلاش شود تا از ظرفیت ها و پتانسیل های تخصصی هر یک از استان های کشور در این رابطه استفاده گردد.
مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت نظرخواهی از تشکل های تولیدی و صادراتی به منظور حضور پررنگ و موثر کالاهای صادراتی ایران در این نمایشگاه ۱۸۰ روزه خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد که فرصت بی نظیری را برای بازاریابی کالاهای ایرانی در اختیار صادر کنندگان قرار می دهد. این در شرایطی است که مهمترین مأموریت ستاد اکسپو، تدوین نقشه راهی برای برگزاری برنامه های منسجم تدارک دیده شده پاویون ایران در اکسپوی امارات است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با تأکید بر ضرورت استفاده از مطالعات تطبیقی سایر کشورها در اکسپوهای برگزار شده به ستاد اکسپو مأموریت داد با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی نتیجه مطالعات تطبیقی را به نحو مقتضی به کار گیرد.
وی افزود: نمود بیرونی بلوغی که در بخش نمایشگاهی کشور حاصل شده، در برگزاری این رویداد ۶ ماهه نمایان خواهد شد. پس شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران باید خود را آماده کرده و با تمام توان به میدان بیایند.
مدرس خیابانی با اشاره به متراژ پاویون ایران در اکسپوی دبی گفت: ۴۰۰ متر در طی ۱۸۰ روز برگزاری این نمایشگاه در اختیار ایران قرار دارد که باید از آن بهره برداری لازم صورت گیرد. ضمن اینکه برندهایی باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن دارند. البته در این میان باید مراقب تعدد برندهای صادراتی نیز بود چرا که نام و نشان عرضه شده در این نمایشگاه باید افتخاری برای ایران باشد و از چند صدایی جلوگیری شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: مشکل تعدد تجار در بازارهای هدف صادراتی از جمله چالش های پیش روی حضور کالاهای ایرانی بوده به نحوی که علاوه بر اینکه تعدد تجار در بازارهای صادراتی منجر به شکل گیری نرخ پائین برای کالای ایرانی می شود، در حوزه واردات نیز منجر به افزایش قیمت در تأمین کالای مورد نیاز می گردد.
پتانسیلهای صادراتی ایران در امارات و آموزش تجارت با امارات
برای آنکه بتوانید گامهای تجارت با امارات را به درستی بردارید و با کم ترین ریسک ممکن محصول مناسب را به کشور امارات صادر کنید در قدم اول باید بدانید که بهترین کالا برای صادرات به امارات چیست؟
مرکز بازرگانی فردوسی برای اولین بار در ایران توانسته با تکیه بر دانش متخصصین مرکز و سال ها تجربه در حوزه ی بازرگانی و تجارت بسته جامع پتانسیل های صادراتی ایران به تفکیک ۱۳ گروه کالایی جهت استفاده شما عزیزان تهیه و تولید نماید. این بسته ها به صورت هفتگی با تحلیل دقیق و بر اساس آخرین اطلاعات بازرگانی ایران و کشورهای مقصد صادرات بروزرسانی می شود. لیست بسته ها در لینک زیر قابل مشاهده می باشد.
بســتـه جــامــع پـتـانســـیل هـای صــادراتــی ایـران به تفـکیــک ۱۳ گــروه کــالایــی
اگر شما هم میخواهید وارد کار صاردات محصولات خود به امارات شوید اما نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید پیشنهاد مرکز بازرگانی فردوسی به شما بسته جامع توانمند سازی صادرات است.
در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات به امارات بی پاسخ نخواهد ماند.
بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت هفتگی بروزرسانی می شود.
مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” اکسپو فرصتی برای معرفی پتانسیلهای صادراتی ایران در امارات “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
دیدگاه خود را ثبت کنید