بررسی مهم ترین نکات صادرات به استرالیا و تجارت با این کشور

بررسی مهم ترین نکات صادرات به استرالیا و تجارت با این کشور، استرالیا کشور مناسبی برای صادرات است و سیاست های تسهیل گرانه زیادی هم برای گسترش تجارت جهانی دارد. شرایط اقتصادی با ثبات استرالیا از موارد جذاب برای سرمایه گذاران حوزه تجارت خارجی است.

صادرات به استرالیا میتواند راه سود آوری برای توسعه تجارت باشد، از طرف دیگر باعث افزایش ریسک و کاهش وابستگی به بازار داخلی میگردد. تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که در امر صادرات فعال هستند به مراتب بیشتر از شرکت هایی که فقط در بازارهای داخلی فعالیت می کنند سودآوری دارند. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا به بررسی مهم ترین نکات صادرات به استرالیا بپردازیم.

مرکز بازرگانی فردوسی-fedowsi trading center-صادرات به استرالیا

صادرات به استرالیا

بررسی مهم ترین نکات صادرات به استرالیا و تجارت با این کشور

استراتژی صادرات به استرالیا

یکی از اجزاء ضروری برای ورود به بازار صادراتی استرالیا، استراتژی صادرات به آن کشور است. این استراتژی باید ساده، اما مطمئن باشد.

استراتژی صادرات باید با نوع تجارت شرکت شما ادغام گردد. فعالیتهای صادراتی شما باید همردیف با فعالیتهای روزانه تان و از هرگونه تداخل بین کسب و کار داخلی و بین المللی تان جلوگیری نمایید. از نقاطی که مزیت رقابتی قوی دارید درک مناسبی داشته یاشید. این نقاط میتوانند شامل تکنولوژی، نیرو کاری و یا سیستم تجاری شما باشند.

دز این میان از نقاط ضعف خود غافل نشوید. همچنین اهداف صادراتی خود را بطور دقیق مشخص کنید. با این برنامه ریزی ها دقیقا خواهید دانست که کجا به هدفتان دست خواهید یافت. اهداف خاص میتوانند شامل کاهش نوسانات تقاضای فصلی ، کاهش هزینه های ثابت، تحقق واقعی ظرفیت تولید، دستیابی به تکنولوژی جدید، تحکیم شهرت بین المللی شرکت شما یا مطابقت با عملکرد رقبای داخلی که قبل از شما به سمت فروش در خارج از کشور روی آورده اند باشند.

بازاریابی برای صادرات به استرالیا

استرالیا یک کشور پیشرفته با نرخ بالای تحصیلکرده می باشد و صاحبان کسب و کار ها با استفاده از شبکه های تلویزیونی و تبلیغات دیجیتال اقدام به بازاریابی و فروش محصولات خود می کنند.

قبل از ورود به بازار، صادرکنندگان باید روشهای فروش خود را به طور کامل ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل شود که این روش ها مناسب بازار هستند و تقاضای کافی برای محصول یا سرویس در استرالیا وجود دارد.

روش های بازاریابی برای صادرات به استرالیا شامل نامه ها، بروشورها، ایمیل ها، فاکس ها، تلفن ها و ملاقات های حضوری می شود و یک ارائه خوب باعث مزیت رقابتی میگردد. اینکه چطور یک تاثیر خوب بگذارید نیاز به توجه به عواملی چون اعتماد به نفس و پاسخ گویی حرفه ای دارد.

مشتریان، قدردان پاسخ های موثر و سریع شما هستند و باید احساس کنند که درخواست هایشان برای شما مهم است. هرچند که ممکن است آنها در همان زمان خرید نکنند ولی بخاطر خواهند سپرد که شرکت شما در ارائه خدمات به مشتریان، بدون استفاده از تکنیک های فشار، پاسخ گو بوده است. مودب، پیگیر، آشنا به فرهنگ بازار و طریقه مکاتبات و مکالمات کاری و تجاری به شدت جهت بازاریابی برای صادرات به استرالیا حائز اهمیت می باشد. پاسخ گویی باید کوتاه و ساده باشد و بیشتر از سه پیام را در بر نگیرد.

نشان بدهید که شما تلفنها، نمونه های ارسالی و ملاقاتها را پیگیری میکنید. ایمیلها بطور موثر برای سرعت در ارتباطات و رساندن سریع پیامها استفاده میگردند. مزیت ایمیلها در توانایی ارسال سریع و آسان عکسها، گرافیکها و یا ویدئو کلیپ ها میباشند. حتما برای ملاقاتهای تجاری با مشتریان آمادگی لازم را داشته باشید و موضوعات مورد نظر خود را از قبل آماده کنید. استفاده از Powerpoint و طرح و ارائه مطالب با اسلاید تاثیر بیشتری دارد. لباس رسمی بسیار مناسب است، و در هنگام گفتگو آرام و شمرده صحبت کنید و شنونده خوبی باشید. وب سایت شرکت نقش بروشور را بازی میکند. وبسایت باید شامل اطلاعات و گرافیک مناسب و مربوط به اطلاعات مورد نظر باشد.

دو یا چند زبانه بودن نقش مهمی برای مشتریان خارج از کشور بازی میکند ولی حتما تماسهای خود را در صفحه اول وبسایت بگذارید. تعریف دقیقی از منظور و ماموریت شرکت را در وبسایت ارائه دهید.

کارهای تبلیغاتی بویژه در ملاقاتها بهشدت موثر هستند، بروشورها حتما به زبانهای متفاوت آماده گردند.

روش های قیمت گذاری محصول برای صادرات به استرالیا

قیمت گذاری و یافتن قیمت کالاها و خدمات و نکاتی را که باید در مورد بازار استرالیا در نظر گرفت کار بسیار دشواری میباشد. قیمت گذاری داخلی با قیمت گذاری صادراتی کاملا متفاوت هستند: شرایط متفاوت بازار، هزینه های متفاوت، فرمت های قیمت گذاری متفاوت همه بر آنچه که شما از مشتریان بابت کالاها و خدماتتان مطالبه میکنید تاثیر میگذارند.

قیمت گذاری برای هر بازاری نیازمند درک هزینه های مربوطه، تقاضا و رقبا در آن بازار می باشند. قیمتهای شما باید قبل از اینکه مشتریانتان با شما تماس بگیرند تعیین شده باشند، بدین منظور ابتدا باید جمع هزینه های تجارت شما برای صادرات کالا و خدماتتان مشخص گردد.

توسعه بازارهای صادراتی میتواند شما را درطیف گسترده ای از هزینه هایی که در بازار داخلی نداشته اید درگیر کنند. این هزینه ها میتوانند شامل: تحقیقات بازاریابی بین الملل، هزینه های سفر به خارج، هزینه های مکالمات و مکاتبات، تعدیل و اصلاح کالا ها و خدمات، تغییرات در بسته بندی کالاها، انواع هزینه های بیمه، همگونی با استانداردهای خارجی، چک کردن اعتبار و اعتماد، هزینه های مالی صادرات و هزینه های تیلیغات باشند.

مهم ترین اقلام صادراتی ایران به استرالیا

هر چند با وجود تحریم ها در چند سال اخیر صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورها با محدودیت مواجه بوده است اما ایران توانسته ارتباط خود را با بازار جهانی همچنان حفظ نماید. از جمله کالاهایی که در گروه اقلام صادراتی ایران به استرالیا قرار می گیرند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کف پوش
  • خرما
  • خشکبار
  • مواد مرتبط با صنعت نساجی
  • گوشت یخ زده
  • تیزابه بی دانه
  • تجهیزات درمانی تنفسی
  • واکسن های مرتبط با دامپزشکی
  • مشعل کوره
  • مکمل دارویی
  • محصولات بهداشتی یا آرایشی
  • لاستیک چرخ
  • تجهیزات تشخیص بیماری های چشمی

در سال های اخیر دیده شده است که استرالیا حتی درخواست واردات دام از کشور ایران را داشته است. این نشان می دهد اقلام صادراتی ایران به استرالیا همواره در حال تغییر بوده و البته گستره وسیع و متفاوتی دارند.

مقررات گمرک استرالیا برای وارد کردن اقلام صادراتی ایران به استرالیا

برخی قوانین برای همه کالاهای وارداتی به استرالیا وجود دارند. برای مثال تمام اقلام صادر شده به این کشور باید به طور قانونی از مرز ترخیص شوند و هزینه های مربوطه مانند عوارض گمرک، مالیات کالای وارداتی، هزینه ترخیص کالا، خدمات مختلف واردات و … به طور کامل پرداخت شوند.

میزان و چگونگی این هزینه ها به نوع کالا و ارزش آن بستگی دارد. برخی از کالاهای وارداتی به استرالیا که قرار است وارد مرزهای این کشور شوند با محدودیت هایی به همراه هستند. حتی ورود برخی از کالاها طبق قوانین استرالیا به این کشور ممنوع است.

کالاهایی که مواد شیمیایی از نوع صنعتی دارند از جمله لوازم آرایشی، پلاستیک، جوهر، رنگ و … نمی توانند به راحتی به استرالیا وارد شوند بلکه از قبل باید در NICNAS ثبت شوند که این ثبت با هزینه های سالانه ای نیز همراه است.

جمع بندی

استرالیا یک کشور پیشرفته و با ضریب نفوذ بالای اینترنت است. بکارگیری روش های بازاریابی سنتی و دیجیتال در کنار هم می تواند موثر باشد .داشتن زبان مشترک می تواند بر تفاوت های فرهنگی غالب شود. داشتن یک نماینده در بازار استرالیا بسیار حائز اهمیت است. انتخاب یک نماینده محلی نیازمند ارزیابی دقیق و تحقیق در رابطه با رقبا است. این موضوع حیاتی است که برای نماینده محلی می بایست حمایت های لازم را به عمل اورید.

بازار استرالیا مستلزم ورود شرکت هایی است که بتوانند قیمت رقابتی ارائه کنند و نوآوری داشته باشند. رقابت در این بازار بسیار بالا است و بسیاری از کشورها در این بازار حضور دارند. برای ساختن یک قیمت رقابتی ، تامین کنندگان باید عوامل هزینه ای مانند نرخ حمل و نقل،هزینه تعرفه ها ،مالیات بر محصولات و خدمات ،بازاریابی تبلیغات و غیره را در قیمت ببینند. هزینه زندگی در استرالیا بالاست و طبعا دستمزد ها نیز بالا است. صادرکنندگان باید برای حضور در این بازار قادر باشند تخفیف های ویژه و مناسبی را در مقایسه با رقبا ، برای عمده فروشی ارائه دهند.

در این مطلب به صورت اجمالی به بررسی مهم ترین نکات صادرات به استرالیا پرداختیم که با بکارگیری این نکات، تجارت های خارجی شما بهبود چشمگیری می‌نماید.

چنانچه تا به امروز وارد دنیای بی انتها و پولساز صادرات نشده اید و بر سر دوراهی تصمیم گیری مانده اید و نمیدانید از کجا شروع کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته جامع توانمند سازی صادرات را تهیه نمایید. #بسته_جامع_توانمند_سازی_صادرات می تواند صفر تا صد صادرات را به صورت کاربردی و قدم به قدم به شما آموزش دهد و برای شروع همچون نقشه راه موانع و ابهامات را از پیش پای شما بردارد و مسیر همواری را برایتان رقم بزند.

 

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/ngsvl
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.