افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار

افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش واردات و صادرات کالا از بندرچابهار گفت: واردات کالاهای اساسی ۱۰۰ درصد و صادرات کالا ۶۸ درصد از بندر چابهار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار

واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار

افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در یک نشست خبری گفت: برخی محدودیت‌ها در سال‌های گذشته مانع از عملیاتی شدن اهداف و آمال ما در بندر چابهار بود.

وی افزود:‌در گذشته امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر در بندر چابهار وجود نداشت اما اکنون این امکان فراهم شده و هیچ محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌ها در اندازه‌های مختلف نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در چند سال گذشته در بندر شهید بهشتی قابلیت تخلیه کانتینری وجود نداشت،‌گفت:‌بنابراین نمی‌توانستیم کالاهای حجیم را تخلیه کنیم اما خوشبختانه اکنون این محدودیت‌ها رفع و امکان تخلیه کانتینرهای بیش از ۳۰۰ تن فراهم شده است.

آقایی بیان داشت: در برخی فصول به خصوص از خرداد تا شهریور ما به دلیل ارتفاع موج با ریسک عملیات دریایی و تخلیه و همچنین پذیرش کشتی روبرو بودیم اما با ایجاد موج شکن به طول حدود ۱۵۰۰ متر این مسئله رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه چابهار یکی از بنادر استراتژیک کشور است، گفت: در حال حاضر بارگیری فوق سنگین در این منطقه انجام می‌شود و ۳۰ دستگاه استراتژیک شامل ۸ دستگاه مکنده و …که هر کدام به اندازه یک ایرباس برای کشور ارزش دارد در دوره تنفس تحریم‌ها وارد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان افتتاح بندر چابهار ۹ کشتی کالای اساسی از افغانستان ترانزیت شده است.

آقایی با بیان اینکه افغانستان برای ترانزیت هر کانتینر ۳ هزار دلار را پیش بینی کرده بود، بیان داشت:‌ما آن را با هزینه ۱۸۰۰ دلار انجام دادیم ضمن اینکه این کالاها را در بازده زمانی ۲۰ تا نهایت ۳۰ روز به آنها تحویل دادیم.

وی افزود: شرایط ایران دو کشور افغانستان و هند را وادار به چانه‌زنی با آمریکا کرد که چابهار از تحریم خارج شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات بندری در بندر چابهار ۱۸ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سایر بنادر کشور است.

آقایی گفت: سال گذشته حجم بارگیری ۵۶ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت.

وی افزود:‌در چابهار واردات کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:‌همچنین ۶۸۱۲ درصد صادرات از بندر چابهار نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که صادرات ۱۱۱ تنی در سال گذشته امسال به ۷ هزار و ۶۷۲ تن رسیده است.

آقایی با اشاره به صادرات سیمان از بندر چابهار گفت: در حالی که پیش از این برای تولید سیمان خاش بازاری نیافته بودیم امسال به لطف بندر چابهار ۵ هزار تن سیمان آماده صادرات به برخی کشورها است.

وی همچنین به واردات ۳۴۰ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار اشاره کرد و گفت:‌از ابتدا ی مهر ۱۳۹۸ تاکنون این مقدار کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل تامین گوشت کشور در سال گذشته گفت: سال گذشته با توجه به شرایط پیش آمده مجبور به واردات دام زنده شدیم و اولین بار از طریق دریا واردات دام را تجربه کردیم.

آقایی گفت: بر این اساس روزانه ۱۲ هزار راس دام تهیه و به کشتارگاه انتقال دادیم. همچنین تا پایان فروردین امسال ۸۰ هزار راس دام از چابهار وارد و بر این اساس بندر چابهار نقش خود را در تنظیم بازار گوشت ایفا کرد.

بسته مشاوره صادرات صمتا

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات فعالیت داشته باشید و درآمد دلاری داشته باشید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/1yasF
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.